پوتین جامعه جهانی را از جانبداری در قبال تحولات سوریه برحذر داشت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'ولادیمیر پوتین' روز جمعه در دیدار گروهی از سردبیران روزنامه های غربی، طرح خواسته های یكسان از حكومت سوریه و مخالفان آن را شرط اصلی توقف خشونت ها و آغاز مذاكرات سیاسی در این كشور عنوان كرد.

وی با اعلام آمادگی روسیه برای همكاری با غرب برای نیل به این هدف؛ خطاب به غربی ها گفت: خواهان سازش در سوریه هستیم و از شما می خواهیم كه در این زمینه از ما حمایت كنید.

نخست وزیر روسیه خاطرنشان كرد: برای حل مساله سوریه نباید از یكی از طرف های مناقشه جانبداری كرد بلكه باید منافع دو طرف را در نظر گرفت.

وی اضافه كرد: دو طرف را باید به نشستن پشت میز مذاكره و برقراری آتش بس وادار كنیم.

پوتین با انتقاد از قطعنامه شورای امنیت در باره سوریه و دفاع از استفاده روسیه و چین از حق وتوی خود برای رد آن اظهار داشت: متن قطعنامه را بخوانید و ببینید در آن از حكومت سوریه خواسته شده است نیروهای خود را از شهرهای این كشور خارج كند و كشور را تسلیم مخالفان كند، معلوم است كه 'بشار اسد' هیچگاه با این خواسته ها موافقت نمی كند.

وی افزود: ما پیشنهاد می كنیم كه همه طرف های مناقشه سوریه آتش بس كرده و پشت میز مذاكره بنشینند و گفت و گوها در باره اصلاحات سیاسی را آغاز كنند.

پوتین با تاكید بر لزوم اعمال فشار بر مخالفان حكومت سوریه گفت: اگر غرب مخالفان حكومت سوریه را تشویق كند و سلاح به آن تحویل دهد، آنها هیچگاه پشت میز مذاكره نخواهند نشست.

وی افزود: 'بشار اسد' برای آغاز چنین مذاكره ای آماده است و روسیه نیز خواهان حل مساله سوریه بدون اعمال فشار بر حكومت این كشور و مداخله خارجی در امور داخلی سوریه می باشد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز دیروز پنجشنبه با تاكید بر این موضع كشورش گفت: روسیه از حكومت سوریه حمایت نمی كند بلكه مدافع عدالت و حق مردم این كشور برای انتخاب دمكراتیك و مسالمت آمیز دولت مورد نظر خویش است.

'سرگئی لاوروف'افزود: مسیر نیل به این هدف از گفت و گوهای جامع میان تمام گروههای سیاسی و مذهبی سوریه عبور می كند و تنها راه جایگزین این مسیر جنگ داخلی مخرب است.

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از اقدامات كشورهای غربی در شورای امنیت علیه سوریه اظهار داشت: تمام تلاش ما برای متعادل كردن قطعنامه در باره سوریه بوده است.

لاوروف با انتقاد شدید از رویكرد كشورهای غربی در شورای امنیت گفت: این گونه اقدامات غیرقابل قبول است زیرا شورای امنیت را به میدانی تبدیل می كند كه در آن اسناد برای تغییر حكومت كشورهای مستقل مهر زده می شوند.

اروپام**2242**518**1789**





:: برچسب‌ها: فوتبال , شب , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: